DGS KAYIT REHBERİ

SEVGİLİ ÖĞRENCİLERİMİZ

DGS Üniversitemize yerleştirme sonucu yerleşen öğrencilerimiz için e-kayıtlar 08-12 EYLÜL 2022 tarihleri arasında, şahsen kayıt işlemleri ise 09-14 EYLÜL 2022 tarihleri arasında alınacaktır.

E-kayıt yaptırmak isteyen adaylar, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının e-devlet kapısı üzerinden sunduğu "Üniversite E-Kayıt" uygulamasını tıklayarak, https://www.turkiye.gov.tr/yok-universite-ekayit adresi üzerinden  12 EYLÜL 2022 tarihi saat 23:29'a kadar elektronik kayıt işlemlerini gerçekleştirebileceklerdir.

Kesin Kayıt İçin İstenecek Belgeler:

Üniversitemize e-devlet üzerinden kayıt yapamayan öğrenciler kayıtlarını Üniversitemize Şahsen veya Yasal Temsilcisinin aşağıda belirtilen belgelerle birlikte 09-14 EYLÜL 2022 tarihleri arasında başvurarak kayıtlarını gerçekleştirebilirler.

  • Adayın mezun olduğu Üniversiteden aldığı Ön Lisans Diplomasının aslı ve fotokopisi, ya da Mezuniyet Belgesi’nin aslı ve fotokopisi (Ön Lisans diplomasının veya Mezuniyet Belgesinin aslı geri verilecektir.)
  • Lise veya dengi okul diplomasının aslı ve fotokopisi (Lise Diplomasının aslı, diplomasını kaybedenler ise mezun oldukları okuldan alacakları “Diplomasını kaybedenlere mahsus Öğrenim Belgesi” ni getirmek zorundadırlar.)
  • Fotoğraf (Son altı ay içerisinde çekilmiş 2 adet,

 

Ders İntibak İşlemleri:

Adıyaman Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 14. maddesinin 1. fıkrası gereğince, daha önce öğrenim gördüğü üniversitede iken aldığı ve (CC bakımından) başarılı olduğu derslerden başarılı sayılmak isteyen öğrenciler,  19-27  EYLÜL tarihleri arasında yerleştiği ilgili akademik birimine muafiyete başvurmaları gerekmektedir.

Yukarıda belirtilen süreler dışındaki başvurular dikkate alınmaz ve sonraki dönemlerde yeniden intibak talebinde bulunulamaz.

 

Size daha iyi hizmet sunabilmek için web sitesinde bazı çerezler kullanmaktadır. Kişisel verilerin işlenmesine yönelik Aydınlatma Metni'ne ulaşabilirsiniz.